خواست های مدنی کاربران شیروان / بخش نخست



خواست های مدنی کاربران شیروان / بخش نخست

تلاش کاربران شیروان برای سربلندی نام پایتخت پارتهای ایران


در روزهای پایانی سال 1388 هستیم .
گزارش کلی از آنچه کاربران شیروانی در جهان مجازی طی نمودند را تقدیم می دارم .


1- آغاز سال 1388 همراه با نام مشاهیر ما بود سایت شیران شیروان که قدیمی ترین وب سایت شیروانیها هست با مطلبی (هدیه وبلاگ شیران شیروان به شما - معرفی برخی شخصیت های معاصر معروف شیروان ) برای ما شیروانیها مسیر اصلی این سال را تعیین نمودند .


2- در 26 اردیبهشت در مطلبی ( در پاسخ به اطلاعیه شهرداری شیروان در مورد پیشرفت شهرمان ) شیران شیروان آغاز علنی خواسته های ما شیروانیها را مطرح نمودند و اولین گزینه پیشنهاد ات این مطلب یود : نام گذاری خیابان ها جدید با مشاهیر شهرمان شیروان(نظیر اردبزرگ-منوچهر لطیف-سعید توکلیان-هیوا مسیح-علی بابا رستمی و..)


3- از پست 97 شیران شیروان شاهد راهکارهای اجرایی این امر هستیم نخستین همراه شیران شیروان خانم "حمیرا ستارزاده" است او در پایان پست نود و هفت شیران شیروان می نویسد : انتخاب نام بزرگان شیروان برای معابر اصلی شهر ، تکریم علم و زحماتیست که آنها کشیده اند و موجب تشویق نسل جوان شهرمان می گردد . امروزه بعضی از شهر ها سعی می کنند نام این بزرگان را به عنوان چهره سرشناس شهر خود معرفی کنند . اگر این امر محقق گردد مسئول مستقیم آن مدیران امروزی شهر خودمان هستند .


4- حمیرا ستارزاده در آغاز خرداد ماه برای پیگیری مسیر شیران شیروان وب سایت شیروان زیبا را در سرور بلاگفا ایجاد می کند اما این وبلاگ بی هیچ دلیلی توسط مدیریت بلاگفا پاک می شود او در این مورد برای شیران شیروان می نویسد :

نویسنده: حمیرا ستارزاده
شنبه 9 خرداد1388 ساعت: 23:5
مدیریت نالایق بلاگفا همه زحماتم را بی هیچ دلیلی پاک کرد

نویسنده: حمیرا ستارزاده
یکشنبه 10 خرداد1388 ساعت: 0:50
سلام مدیر خوب شیران شیروان و همشهری گرامیم آدرس جدید سایت شیروان زیبا : http://beautiful-shirvan.blogspot.com می باشد ... بزودی سعی می کنم پایگاهی در شان نام شیروان در آدرس جدید ایجاد کنم اگر به خاطر شما و همشهریان دیگر نبود هیچ وقت وارد سرور بلاگفا نمی شدم

5- خانم ستازاده وب سایت جدیدی با عنوان شیروان شهر ارد بزرگ و شیرکوه ایجاد نمود و در همان ابتدا چنین نگاشت :

شهر من شهر زیبا شیروان من تو را دوست دارم و از هم اکنون در این آدرس جدید برای تو خواهم سرود یاد شیرمردان و زنانت در طول تاریخ ایران زمین کمرنگ نخواهد شد تا فرزندانت زنده و بیدارند... زنده باد ایران زنده باد سرزمین شیران (((( شیروان ))))


6- اولین نقد خانم ستارزاده بر سایت شهرداری شیروان است و نکته بسیار مهمی که از دید مسئولین شهر شیروان در این سایت غافل مانده بود خانم ستارزاده نوشت :
با کمال تعجب در سایت شهرداری شیروان بخش تصویر ماهواره ایی از شهر شیروان دیدم نقشه ناحیه کوچکی در استان سیستان و بلوچستان در نزدیکی سورن ، سرباز و شرق سراوان ! که به نام شیروان است دیده می شود .

دو راهکار برای سایت شهرداری شیروان در آن نقد نیز بود :

دو موردی که برای بهبود وضعیت سایت شهرمان پیشنهاد می گردد : 1- تمامی آثار باستانی که از آنها در سایت شهرداری یاد شده تنها محتواست و بی تصویر است . که باید تصاویری از آثار و ابنیه تاریخی در کنارشان قرار گیرد . 2- زندگی نامه مشاهیر و بزرگان شیروان نظیر شیخ رشیدالدین ، ارد بزرگ ، سعدالدین تفتازانی ، محمد بابا توکل گلیانی ، منوچهر لطیف را در بخشی با عنوان مشاهیر شیروان به سایت افزوده شود .
که البته هم اکنون که در پایان سال 1388 هستیم به جز مورد نقشه شیروان در سایت شهرداری شیروان ، بقیه موارد در طی این ده ماه هیچگاه ترتیب اثر داده نشد .


7- انتقاد خانم ستارزاده مورد اعتراض هم قرار گرفت !
mahdi گفت...

با سلام :
همشهری گرامی اگر می خواهید نظرات شما درمورد شهرتان (وب سایت شهرداری )توسط شهرداری بررسی شود شایسته است آنرادر سایت شهرداری منعکس می کردید (در قالب نظر )
باتشکر


8- سایت شیران شیران بحث کارشناسی را مطرح نمود به قلم دکتر کریم سمنانی ( مدیر لابی ایران سوئد ) با عنوان نمادها ، عامل اصلی توسعه شهری . بخشی از آن مطلب :
تمام شهر های دنیا برای آنکه نام خود را بر سر زبانها بیندازند و به این شکل کسب درآمد و گردشگر کنند برای خود نماد سازی می کنند . برخی بر روی بک اثر تاریخی مانور می دهند و برخی دیگر مشاهیر و نام آوران خود را به جهانیان معرفی می کنند بعضی از شهرها هم طبیعت و حیاط وحش خود را مطرح می کنند . جامعه شناسان معتقدند شهرهایی که دارای نماد بخصوصی نیستند قابلیت رشد نداشته و به این شکل بافت آنها قدیمی و فرسوده می گردد ...
....و اما نمونه ها : شهر سن پترزبورگ روسیه با موزه های خود و شهر وین به دفاتر سازمانهای جهانی ، شهر سیدنی به نیکول کیدمن و پاریس به برج ایفل شناخته می شوند

شهر لس آنجلس در آمریکا و بمبی در هند به مجموعه های سینمایی هالیوود و بالیود و شهر کن در جنوب فرانسه به جشنواره بین‌المللی فیلم کن شناخته می شوند .

شهر تبریز به مقبره الشعرای تبریز و اصفهان به سی و سه پل ، شیراز به حافظیه و مشهد به حرم رضوی شناخته می شوند .

شهر لندن به کاخ بوکینگهام ، شهر کراچی به بندرش و آنتالیا به مراکز تفریحی ، بندر عباس را به منطقه اول نیروی دریایی و گنبد به مسابقات اسب دوانی ، یزد به آتشکده های خود و رامسر را به هتل رامسر می شناسیم .

شهر پیزا را با برج پیزا و ژوهانسبورگ را به تراش الماس ، شهر نطنز را به تاسیسات اتمی و کرج را به سد تاریخی اش ، آبادان را به پالایشگاه نفت و لاهیجان را به کارخانجات و مزارع چای می شناسیم .

شهر کاشان را به سهراب و شهر همدان را به باباطاهر ، توس را به فردوسی و رشت را به میرزا کوچک خان جنگلی ، شیروان را به ارد بزرگ و نیشابور را به خیام ، اردبیل را به علی دایی و کاشمر را به مدرس ، شهر سوادکوه را به رضا شاه و شهر کلات را نادرشاه افشار ، رفسنجان را به هاشمی رفسنجانی و اردکان را به خاتمی ، تفرش را به دکتر حسابی و زابل را به رستم ، کرمانشاه را به شهرام ناظری و بوشهر را به رییس علی دلواری می شناسیم .


9- برای اینکه شاهد روند معصومانه و آگاهانه سایت خانم ستار زاده باشیم می توانیم به پست های ایشان اشاره کنیم :

در تمام مطالب بالا شما نشانه ایی از سوء نظر و کوچکترین خطایی نمی بینید و صد البته در تمام مطالب آینده این خانم با شخصیت شهرمان ... این را متذکر شدم تا وقتی به اهانت های برخی از اعضای شورای شهر و هم فکرانشان رسیدید پی به اصل جریان برده باشید .


10 - نخستین نظر من در زیر مطلب سایت شهرداری شیروان نیازمند بازبینی است در سایت شیران شیروان نوشته شد .
نویسنده: سمانه رحمتی
یکشنبه 14 تیر1388 ساعت: 13:26
فکر می کردم کسی کار آقایان شهرداری را رصد نمی کند کار شما بسیار در خور تحسین است الان رفتم و وب سایت شهرداری را چک کردم دیدم هیچ یک از نواقصی که شما بر شمرده اید برطرف نشده است . واقعا آفرین بر این شهردار و و این شورای شهر و این همه کارمند . اینها پس چکار می کنند ؟ !


ادامه دارد


.