نگاه سایت شیران شیروان به جریان نامگذاری های شیروان

همواره بزرگان تاریخ در بین مردم محبوب و در بین سیاست مداران منفور بوده اند البته این نکته به قرون وسطی بر میگردد. و در تاریخ معاصر بیشتر در حکومت های خودکامه دیده شده است.

ولی در دنیای امروز سیاست مداران از قدرت اندیشمندان برای محبوبیت خود -منطقه و فرهنگ یک قوم سود می برند.

آنچنانکه مثلا کشور ترکیه مولانا را منسوب و متعلق به کشور خود می داند در صورتی که همه می دانیم او ایرانی است و بر اثر غفلت ایران یونسکو این شاعر را به نام ترکیه ثبت کرد و ترکیه استفاده های تبلیغاتی زیادی از نام مولانا به نفع خویش کرد.

این مساله در شخصیت دزدی کشورهای عربی از ایران نظیر ابن سینا -بیرونی ادامه دارد که البته با واکنش مقامات ایران همراه بوده است.

با این مقدمه به اهمیت شخصیت ها منطقه ها و شهر ها پی می بریم.

آنها از طریق شخصیت هایشان جاذبه ایجاد می کنند.

سهراب در کاشان -امام خمینی در خمین-دلواری در بوشهر-خیام عطار در نیشابور-مطهری در فریمان-شریعتی در سبزوار-ابن حسام بیرجند-میرزاکوچک خان در رشت-دایی و رضازاده در اردبیل-فرشچیان در اصفهان-سعدی و حافظ شیراز-پرفسور حسابی در تفرش و ...

اکنون ما چند شخصیت بزرگ در شیران داریم در تمامی زمینه ها ولی به یقین ارد بزرگ که اندیشمندی مدرن و نظزیه پرداری بزرگ که شاید شما هم بدانید که نظریه های او اکنون واکنش های جهانی دارد .

ارد بزرگ (شرکا)فردی است که بیشترین یافته های گوگل در مورد اندیشمندان از آن اوست و طرفداران بیشماری در بین قشر جوان ایران دارد .

سخنان او اکنون در رسانه های داخلی و سایت های معتبر دولتی فراوان دیده می شود.

اما ....

شورای شهر شیروان از نام ارد بزرگ هم هراسانند علت آن را هم بیان نمیکنند.

شخصی مانند علیزاده با ۶۰ سال سن و تفکرات قدیمی به این امر پی نخواهد برد که از نامگذاری و شخصیت پردازی چه منافعی میبریم بعید میدانم او تا به حال وارد دنیای اینترنت شده باشد.

یا نظیر خانم قربانیان که مدارک پایین حوزوی دارند. چاره ساز ها ارونقی ها شاهرخی ها ...

فقط یک عده آموزش پرورشی سطح پایین با دیدگاههایی قدیمی هستند!!!!

با این همه کسانی نظیر حسین پور و کاظمی و یا شهردار شیروان هستند که به اهمیت موضوع واقفند علت آن هم به روز بودن استفاده از اینترنت مدارک عالیه تحصیلی و دیدگاههای چند بعدی آنهاست.

که البته رای باقی شورا بر رای این ۳ نفر غلبه کرد.

کاش آنها هم اهمیت این نام گذاری ها را می دانستند!!


منبع سایت شیران شیروان

http://shiraneshirvan.blogfa.com/post-212.aspx