سایت ویکی پدیا اسیر باند بازی و کجروی

قبل از هر چیز باید به همه مردم فارسی زبان تبریک بگویم به این خاطر که مقاله ارد بزرگ از سایت ویکی پدیا حذف شد ! این سایت در دست گروهی مغرض که به شکل گروهی در حال تغییر در دانشنامه های حقیقی هستند بر اساس سلایق شخصی و باندی در حال بازسازی تاریخی از آنچه می خواهند و بدنبال آن هستند می باشد . حذف مقاله ارد بزرگ یک موفقیت بزرگ برای ماست چرا که در آن به بسیاری از وجوه شخصیتی و اجتماعی ارد بزرگ پرداخته نشده بود و هر روز با دستکاری در آن و برچسب های اهانت آمیز محفلی برای آدمهای کم مایه گشته بود .
در ادامه نظرات عمومی در این ارتباط آورده می شود :

کوشانیان مدیر سایت شیران شیروان :

البته شایان ذکر است که ویکی پدیا سایتی است که اعتبار چندانی ندارد زیرا توسط هر کسی قابل ویرایش است و یک دانشنامه آزاد است

عزیزان شما حامیان ارد بزرگ را ببینید (در سایت بنیاد جهانی ارد بزرگ )

او هم اکنون قابل نفی نیست !!!!

اکرم غلامی :
غرور و جاه طلبی گاهی باعث رسوایی می شود آدم گمنامی به نام "بهزاد مدرس" در نخوت و غرور چنان گرفتار شده که دارد آبروی ویکی پدیا را هم می برد او برای اغلب کاربران سایت ویکی پدیا به سوءاستفاده از موقعیت خویش در ویکی پدیای فارسی شُهره است ...

مهتاب مدیر سایت یادداشت‌های دو دانشجوی آی ‌تی IT
سایت ویکی پدیا به کجا می رود ؟

http://www.aftab.ir/articles/computer_internet_infortmation_technology/internet_network/images/563513120929e219418c2ac0ba2d4cc5.jpg

سایت ویکی پدیا بر خلاف عهد خود بر بی طرفی در ارایه مقالات ، این روزها شاهد پوست اندازی از سایتی مرجع به شکل سایتی برای قضاوت ! است. هم اکنون سمت و سوهای پنهانی در لایه های زیرین این سایت دیده می شود .

نمونه آشکار این مسئله در اهانت های مداوم طی دو هفته گذشته به فیلسوفی نظیر ارد بزرگ بوده است .

ابتدا تصور می شد این اعمال تنها توسط چند کاربر ساده رخ می دهد اما امروز به روشنی پای یکی از مدیران این سایت در این برنامه دیده می شود .

به عنوان کسانی که همیشه اخبار دنیای آی تی را پوشش می دادیم امروز لازم دانستیم بدینوسیله اعتراض خود را نسبت به عملکرد فعلی سایت ویکی پدیا ابراز داریم .

http://a31.idata.over-blog.com/300x368/3/33/16/05/orod-bozorg.jpg

ارد بزرگ (فیلسوف و اندیشمند ایرانی)


عاطفه معصومی :

ترور شخصیتی ارد بزرگ با یورش مدیران ویکی پدیا


سایت ویکی پدیای فارسی در اقدامی تعجب برانگیز به جای پرداختن به واقعیات ، تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته تا شخصیت دوست داشتنی کشورمان ارد بزرگ را که ما شیروانیها به او "بزرگ شیروان" می گویم را مورد هجوم ، اهانت ، تشکیک و توهین قرار دهد .
این حرکت کاملا حساب شده ! (( از تاریخ ‏۱۶ مهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۰۵:۳۹)) بروز و ظهور یافته است .


آنچه می توان از کل اقدامات انجام شده فهمید عبارتند از :

1- یورش به روابط دیرینه فارسی زبانان با حذف دوستی ارد بزرگ و احمدشاه مسعود
2- هم صدای با پان تورکهای ایران و افغانستان بهمراه پشتنون های افراطی متمایل به پاکستان ، امارات متحده عربی و عربستان
3- حرمت شکنی و نابود کردن چهره نجیب ارد بزرگ
4- حمله به آرمانهای ارد بزرگ که تماما گویای روح میهن دوستی و تقویت روابط کشورهای هم فرهنگ با ایران است .
5- ایجاد بذر نفاق در بین کشورهای فارسی زبان

http://razdar.files.wordpress.com/2010/03/iran-afghanistan.jpg


دستانی از لندن در کارند تا به مقاصد بالا برسند دقیقا در بیوگرافی کسی که با نام مستعار Khurasan است و بر روی رابطه ارد بزرگ و احمدشاه مسعود کار می کند می خوانیم که ساکن انگلستان و شهر لندن است . همه ما ایرانیها و همزبانان خود در شرق کشورمان می دانیم عامل جدایی کشور یک پارچه ما انگلیس بود . حالا سردمداران انگلیس می بینند روابط فرهنگی و فکری ما ایرانیان همچون دوستی ارد بزرگ و احمد شاه مسعود غیر قابل انکار است و از این رو همه سعی خود را بکار گرفته اند تا از طریق سایت مرجعی همچون ویکی پدیا ارابه های جنگی خویش را به حرکت در آورند .
و همچنان فصل جدایی باشند بین ما کشورهایی که دارای یک سابقه مشترک هستیم .


خلاصه اقداماتی که مدیران سایت ویکی پدیای فارسی بر علیه ارد بزرگ انجام داده اند :

1- نام ارد بزرگ را از زندگی نامه احمد شاه مسعود حذف نموده اند ( در صورتی که حداقل در طی یکساله گذشته بخشی جدای ناپذیر از بیوگرافی احمدشاه مسعود بود)

2- با نصب چهار پلاکارد بر بالای زندگینامه ارد بزرگ در ویکی پدیا به مخاطب القاء می کنند که متن زیر بی ارزش است !!!( و جالب اینکه این پلاکاردها هیچ تناسبی با متن مقاله ندارند)

3- اهانت مستقیم به ارد بزرگ (بی شرمانه واژه هایی در بخش حذف مقاله نوشته شده که می توانید در بخش اسناد این مقاله متن را ببینید )

4- انکار تاثیر گذاری ارد بزرگ بر احمدشاه مسعود (این حرکت توسط یکی از چهرهای های اصلی ویکی پدیا ساکن انگلیس رخ داده است )

5- لودگی (طراح ابتدایی بحث حذف مقاله ارد بزرگ می پرسد ارد بزرگ مرد است یا زن !!!)

6- تشکیک بر دو میلیون و هفتصد هزار سایت و وبلاگی که در مورد ارد بزرگ نوشته اند !!! ( ‫يافته 1 - 100 از حدود 2,760,000 درباره ارد بزرگ در سایت گوگل)

7- پس از آنکه مخالفت با اهانت های انجام شده به ارد بزرگ در ویکی پدیا متجلی شد یکی از مدیران اصلی این سایت به نام بهزاد مدرس که ساکن کشور نیمه مستعمره انگلیس یعنی کاناداست چنین در مورد مقاله ارد بزرگ در بخش حذف آن نوشت : حذف شود. نوشتاری که هیچیک از مطالبش اثبات پذیر نیست باید حذف شود. ما فقط یک سری گفتاورد از این فرد داریم که حداکثر باید به ویکی گفتاورد منتقل شود. در ایران و افغانستان صدها(شایدم هزارها) از این مرشد ها داریم که هر کدام حداقل تعدادی مرید دارند که اگر به اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند مانند مریدان ارد بزرگ تبلیغات داشته باشند. به هر حال هر وقت منبع مستقل و معتبری پیدا شد که به ایشان پرداخت می توان برای ایشان مقاله ساخت. این منابعی که ارایه شده تنها یک سری گفتاورد از ایشان هستند.

این درحالیست که یکی از کاربران برای این مدیر ویکی پدیا در زیر همان متن نوشته است : ارد بزرگ در سطح کشورهای آسیای میانه بی نظیر است . با زمینه سازی و تخریب این چهره برجسته نمی توان به نتیجه رسید آقای مدیر شما هزار نفر معرفی نکنید شما ده نفر همانند ارد بزرگ در سطح کشورهای فارسی زبان معرفی کنید


نکته مهم :
مسئولین محترم کشورمان ، باید بر روی مقالات ویکی پدیا حساس باشند . این سایت به مراتب می تواند مخربتر از فیس بوک باشد .
باید کار کارشناسی بر روی عملکرد این سایت صورت پذیرد . سیستم مدیریت و کاربری ویکی پدیا فوق العاده مشکوک است .

سعی خواهم نمود به زودی نقدی کلی بر سایت ویکی پدیای فارسی داشته باشم .
عاطفه معصومی


اسناد مطلب بالا :

خانم آسمانی :
باند بهزاد مدرس در ویکی پدیا سکولار و شدیدا وابسته به اسناد غربی همانند کمبرج می باشند اینها منابع داخلی را انکار کرده و بدنبال زمینه سازی و تحمیل منابع اروپایی به فاسی زبانان است . در منابع اروپایی همه افتخارات ایرانیان به پای اروپاییها نوشته شده است .
باید هشدار خانم عاطفه معصومی در مورد این اختاپوس های عرصه اینترنت را جدی گرفت .
سایت ویکی پدیا به هیچ وجه قابل استناد نیست و باید ماهیت واقعی انها را به مردم نشان داد .

زخمه تار :
ویکی پدیا ابتدا خوب پیش آمد اما الان چند مجموعه باند بزرگ در آن ایجاد شده که در مواقع خاص با هم دیگر وارد عمل می شوند و چشم بسته از هم هواداری می کنند نباید ساده به جریان نگاه کرد موضوع اصلی در این مجموعه احتمالا از جاهای بالاتری خط دهی می شود . تصور من این است که کشورهای ذی نفوذ همچون انگلیس و یا حتی کانادا در یک مسیر ضد ایرانی دائما کانالیزه کردن حرکتهای ضد میهنی هستند . ارد بزرگ شخصیت میهن پرستی است که عالم او را می شناسد بنیاد جهانی ارد بزرگ با اعضایی از کشورهای دیگر نمونه بارز این مسئله است اما گویا این جریان را در ویکی پدیا آنگونه که دیده می شود سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت هستند .
باند بهزاد مدرس دارای حلقه های گوناگونی است . این جریان یک شبه پدید نیامده . بخش اصلی آن با استفاده از قدرت ضعف و اراده بخش های پایین تر که مجیز گو هستند و قدرت تجزیه و تحلیل ندارند برای خود امپراتوری راه انداخته اند این امپراتوری همچون گردن کلفت های محلات احتمالا با گرفتن جیره و مواجب بر سر این و آن می ریزند ...


محمد باقری گفت...
همیشه عده ایی برای مطرح کردن خود دست به دامن هر روشی می شوند .
من فکر می کنم عنصر اهانت کننده به ارد بزرگ همان بهزاد مدرس است که از مدیران ویکی است بقیه هم عناوین مستعار همان شخص می باشد . باید با اطلاع رسانی شایسته دستان این گونه افراد سود جو را برای همیشه بست .


ترگل بهادران گفت...
این آقای مدرس را تا جایی که ما بررسی کردیم دیدیم کسی است که با کمک چند تا از دوستانش که از طریق یاهو مسنجر با هم کار می کنند در درون ویکی پدیا به شکلی گروهی اعمال نظر می کنند . اینها دقیقا اسامیشان همیشه در کنار هم است و در نظرخواهی داخلی ویکی هم همراه هم هستند و به شکل های مختلف سفسطه و مقلطه می کنند .
قدیمی های ویکی پدیا از رشد این آقا قبلا ابراز نگرانی کرده بودند
اما در حال حاضر دیگر کسی جلو دار اینها نیست و دائما آبروی ویکی پدیا را بیشتر از پیش می برند .
آنچه دیده می شود کوچ نویسندگان ویکی پدیا است چون فضای کار را کارشناسی نمی دانند و معتقدند اینجا لجن پراکنی و ایجاد هیاهو و برچسب زدن به این و آن برگ برنده محسوب می شود .

ماندانا پاک سرشت :
شخصی به نام بهزاد مدرس که یکی از مدیران سایت ویکی پدیای فارسی است با کمک چند آیدی دیگر در این سایت بطور مدام طی 15 روز گذشته مشغول ترور شخصیتی متفکری است که همه او را به عنوان یک مصلح و استاد اخلاق می شناسند بله حمله به ارد بزرگ !...

سهیل رحمانی :
جریان حمله به ارد بزرگ در ویکی پدیا از پیش طراحی شده و دقیقا هدف آن ایجاد شکاف در میان کشورهای حوزه فرهنگی ایران است . پیر استعمار انگلیس در صدد است مانع ایجاد اتحادیه قوی و نیرومندی همانند اتحادیه اروپا در منطقه ما باشد . می دانیم ارد بزرگ طراح نظریه مشهور قاره کهن است . این نظریه بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان را در قالب یک قاره همگون مانند قاره اروپا مرز بندی کرده است نبض اصلی این قاره در اختیار ایران است به لحاظ فرهنگی همانند یونان در اروپا و چین در آسیا . قاره کهن از کشمیر تا مدیترانه وسعت دارد ایجاد این قاره دقیقا نقطه ترس استعمارگران است همین الان کسانی که زندگینامه ارد بزرگ را از ویکی پدیا حذف کرده اند بلافاصله به نظریه قاره کهن حمله برده اند !

این نشان دهنده جریانی پیچیده و هدفمند در پشت صحنه ویکی پدیاست .
این یک هشدار جدی به مقامات کشور ماست که باید مراقب جریان پیچیده و خطرناک باند ویکی پدیا باشند .
خوشحالم با بحث مقاله ارد بزرگ در ویکی پدیا ، جریانات مرموز و دستان کشورهای معلوم الحال به خوبی دیده شد .

-------------------------
این بحث ادامه خواهد داشت !

سایت شیران شیروان : سایت ویکی پدیا و حرف های پوچ

اهانت به سبک ویکی پدیایی !
همه نوع اهانت به ارد بزرگ در فیس بوک و سایتهای تجزیه طلب پان تورک و پشتونهای افراطی طالبان افغانستان دیده بودیم مگر سایت ویکی پدیا !
گویا در این سایت یکی از مدیران بد سابقه ویکی پدیا با نام بهزاد مدرس به همراه چند نام مستعار دیگر که بعید نیست همه آنها یک نفر باشند به ارد بزرگ اهانت می کنند . متن زیر از سایت شیران شیروان برداشت شده است :

=========================================

سایت ویکی پدیای فارسی در اقدامی تعجب برانگیز به جای پرداختن به واقعیات ، تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته تا شخصیت دوست داشتنی کشورمان ارد بزرگ را که ما شیروانیها به او "بزرگ شیروان" می گویم را مورد هجوم ، اهانت ، تشکیک و توهین قرار دهد .
این حرکت کاملا حساب شده ! (( از تاریخ ‏۱۶ مهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۰۵:۳۹)) بروز و ظهور یافته است .


آنچه می توان از کل اقدامات انجام شده فهمید عبارتند از :

1- یورش به روابط دیرینه فارسی زبانان با حذف دوستی ارد بزرگ و احمدشاه مسعود
2- هم صدای با پان تورکهای ایران و افغانستان بهمراه پشتنون های افراطی متمایل به پاکستان ، امارات متحده عربی و عربستان
3- حرمت شکنی و نابود کردن چهره نجیب ارد بزرگ
4- حمله به آرمانهای ارد بزرگ که تماما گویای روح میهن دوستی و تقویت روابط کشورهای هم فرهنگ با ایران است .
5- ایجاد بذر نفاق در بین کشورهای فارسی زبان

http://razdar.files.wordpress.com/2010/03/iran-afghanistan.jpg


دستانی از لندن در کارند تا به مقاصد بالا برسند دقیقا در بیوگرافی کسی که با نام مستعار Khurasan است و بر روی رابطه ارد بزرگ و احمدشاه مسعود کار می کند می خوانیم که ساکن انگلستان و شهر لندن است . همه ما ایرانیها و همزبانان خود در شرق کشورمان می دانیم عامل جدایی کشور یک پارچه ما انگلیس بود . حالا سردمداران انگلیس می بینند روابط فرهنگی و فکری ما ایرانیان همچون دوستی ارد بزرگ و احمد شاه مسعود غیر قابل انکار است و از این رو همه سعی خود را بکار گرفته اند تا از طریق سایت مرجعی همچون ویکی پدیا ارابه های جنگی خویش را به حرکت در آورند .
و همچنان فصل جدایی باشند بین ما کشورهایی که دارای یک سابقه مشترک هستیم .


خلاصه اقداماتی که مدیران سایت ویکی پدیای فارسی بر علیه ارد بزرگ انجام داده اند :

1- نام ارد بزرگ را از زندگی نامه احمد شاه مسعود حذف نموده اند ( در صورتی که حداقل در طی یکساله گذشته بخشی جدای ناپذیر از بیوگرافی احمدشاه مسعود بود)

2- با نصب چهار پلاکارد بر بالای زندگینامه ارد بزرگ در ویکی پدیا به مخاطب القاء می کنند که متن زیر بی ارزش است !!!( و جالب اینکه این پلاکاردها هیچ تناسبی با متن مقاله ندارند)

3- اهانت مستقیم به ارد بزرگ (بی شرمانه واژه هایی در بخش حذف مقاله نوشته شده که می توانید در بخش اسناد این مقاله متن را ببینید )

4- انکار تاثیر گذاری ارد بزرگ بر احمدشاه مسعود (این حرکت توسط یکی از چهرهای های اصلی ویکی پدیا ساکن انگلیس رخ داده است )

5- لودگی (طراح ابتدایی بحث حذف مقاله ارد بزرگ می پرسد ارد بزرگ مرد است یا زن !!!)

6- تشکیک بر دو میلیون و هفتصد هزار سایت و وبلاگی که در مورد ارد بزرگ نوشته اند !!! ( ‫يافته 1 - 100 از حدود 2,760,000 درباره ارد بزرگ در سایت گوگل)

7- پس از آنکه مخالفت با اهانت های انجام شده به ارد بزرگ در ویکی پدیا متجلی شد یکی از مدیران اصلی این سایت به نام بهزاد مدرس که ساکن کشور نیمه مستعمره انگلیس یعنی کاناداست چنین در مورد مقاله ارد بزرگ در بخش حذف آن نوشت : حذف شود. نوشتاری که هیچیک از مطالبش اثبات پذیر نیست باید حذف شود. ما فقط یک سری گفتاورد از این فرد داریم که حداکثر باید به ویکی گفتاورد منتقل شود. در ایران و افغانستان صدها(شایدم هزارها) از این مرشد ها داریم که هر کدام حداقل تعدادی مرید دارند که اگر به اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند مانند مریدان ارد بزرگ تبلیغات داشته باشند. به هر حال هر وقت منبع مستقل و معتبری پیدا شد که به ایشان پرداخت می توان برای ایشان مقاله ساخت. این منابعی که ارایه شده تنها یک سری گفتاورد از ایشان هستند.

این درحالیست که یکی از کاربران برای این مدیر ویکی پدیا در زیر همان متن نوشته است : ارد بزرگ در سطح کشورهای آسیای میانه بی نظیر است . با زمینه سازی و تخریب این چهره برجسته نمی توان به نتیجه رسید آقای مدیر شما هزار نفر معرفی نکنید شما ده نفر همانند ارد بزرگ در سطح کشورهای فارسی زبان معرفی کنید


نکته مهم :
مسئولین محترم کشورمان ، باید بر روی مقالات ویکی پدیا حساس باشند . این سایت به مراتب می تواند مخربتر از فیس بوک باشد .
باید کار کارشناسی بر روی عملکرد این سایت صورت پذیرد . سیستم مدیریت و کاربری ویکی پدیا فوق العاده مشکوک است .

سعی خواهم نمود به زودی نقدی کلی بر سایت ویکی پدیای فارسی داشته باشم .
عاطفه معصومی


البته شایان ذکر است که ویکی پدیا سایتی است که اعتبار چندانی ندارد زیرا توسط هر کسی قابل ویرایش است و یک دانشنامه آزاد است

عزیزان شما حامیان ارد بزرگ را ببینید (در سایت بنیاد جهانی ارد بزرگ )

او هم اکنون قابل نفی نیست !!!!


سایت شیران شیروان
http://shiraneshirvan.blogfa.com/post-25.aspx



دانلود کتاب : پنج رهبر فکری ایران طی پنجاه سال گذشته


نویسنده: ریحانه آرمانی
تعداد صفحات: 213 صفحه

مقدمه :
ایران در طی ۵۰ ساله گذشته گرایش های مختلف فکری بسیاری را پشت سر نهاده است . این اندیشه ها بستر تحولات بزرگی شده اند که هریک در جای خود قابل بررسی و ارزیابی گسترده است . بارزترین تحولات دهه چهل ناشی از افکار متفکرینی همانند مهدی بازرگان بود افکار او بشدت اسلامی و بازخورده تحصیل کرده های مدرنی بود که خواستگاه مذهبی خویش را در خطر می دیدند کمال این مرحله با ظهور علی شریعتی بود او ایده های اسلامی را انقلابی نمود و از ماجرای ( فاطمه و کربلا ) ابزاری ساخت برای براندازی رژیم پیشین ایران . در ده شصت به خاطر جنگ و گرمای تحولات حاشیه ای آن ایده و تحولی در حوزه فکر و اندیشه نمو نکرد ،اما در دهه هفتاد بود که فرود اندیشه های شریعتی با سخنان عبدالکریم سروش شنیده شد. این فرود و سراشیبی از آرمانهای انقلابی تا صوفی گری مولوی نشیب یافت . و اکنون شاهد موجی از انگیزه ها و آرمانهای ملی ایرانی هستیم که در سخن ارد بزرگ هویدا شده است . اکنون صدهها هزار از جوانان ایران جملات و سخنان او را در تایید خرد و خصلت های ایرانی و ملی می ستایند و آن را به شکلهای گوناگون به نمایش می گذارند .

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، راهنما را مطالعه کنید.

» توسط: fardad Kazemi نگارش ایمیل برای fardad Kazemi در تاریخ ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
» حجم 0.93 مگابایت; زمان لازم برای دریافت 2,118 دقیقه با ISDN
» نوع فایل کتاب: PDF

برای دریافت کتاب به آدرس زیر مراجعه کنید .

http://ebooks.ketabnak.com/comment.php?dlid=10314&sID=9853983eda530df9f4bcefbf229737cb

سایت پارسینه : درسی از ابومسلم خراسانی

شاگرد معمار ، جوانی بسیار باهوش اما عجول بود گاهی تا گوشی برای شنیدن می یافت شروع می کرد تعریف نمودن از توانایی های خویش در معماری و در نهایت می نالید از این که کسی قدر او را نمی داند و حقوقش پایین است .
روزی برای سلمانی به راه افتاد دید سلمانی مشغول است و کسی را موی کوتاه می کند . فرصت را مناسب شمرده و باز از هنر خویش بگفت و اینکه کسی قدر او را نمی داند و او هنوز نتوانسته خانه خوبی برای خویش دست و پا کند . به اینجای کار که رسید کار سلمانی هم تمام شد . مردی که مویش کوتاه شده بود رو به جوان کرده و گفت آیا چون هنر داری دیگران باید برایت اسباب آسایش بگسترند ؟! جوان گفت : آری
مرد تنومند دستی به موهای سفیدش کشید و گفت : اگر هنر تو نقش زیبای کاشانه ایی شود پولی گیری در غیر اینصورت با گدای کوچه و بازار فرقی نداری .


چون از او دور شد جوانک از استاد سلمانی پرسید او که بود که اینچنین گستاخانه با من سخن گفت . استاد خندید و گفت سالار ایرانیان ، ابومسلم خراسانی . جوان لرزید و گفت : آری حق با او بود من بیش از حد پر توقع هستم.
اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : “آنچه بدست خواهی آورد فراتر از رنج و زحمتت نخواهد بود .”
ابومسلم خراسانی با این حرف به آن جوان آموخت هنر بدون کار هیچ ارزشی ندارد و هنرمند بیکار و بی ثمر هم با گدا فرقی ندارد.

ماخذ : سایت پارسینه
http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=20874

نگاهی دیگر به زندگی اُرد بزرگ

متن دقیق تری در مورد ارد بزرگ دیدم که در اینجا تقدیم حضورتان می کنم :



ارد بزرگ و یا بزرگ شیروان لقبی است که به مجتبی شرکا داده اند .
Great Orod / Orod Bozorg /  ارد بزرگ

ارد بزرگ فرزند محمد تقی شرکاء او فرزند بابا و او فرزند جعفر و او فرزند بابا ... است اجداد ارد بزرگ از خان ها و امرای شهرستان شیروان در خراسان شمالی بوده اند تا پیش از انقلاب خاندان آنها همچنان در ارگ باستانی شیروان زندگی می کرده اند . گفته می شود تبار ارد بزرگ به شاهزادگان دودمان سلجوقی و ملک شاه می رسد ( هر چند عده ایی او را از تیره خاندان اشکانیان و ارشک می دانند که شاهد این مدعا تولد ارشک در بالای تپه پنج هزار ساله شیروان است که آن هم بخشی از ارگ شیروان می باشد ) .

http://upload.p30pedia.com/uploads/1274656258.jpg

سلجوقیان تاریخ خورشیدی را جایگزین تاریخ قمری کردند و همچنین شاهنامه فردوسی را تکثیر نموده و اعراب را به شبه جزیره عربستان راندند . از اینگونه خصلت های ملی در درون ارد بزرگ نیز موج می زند .

به طور مثال در کتاب سرخ در مورد ایران می گوید :

ایران بهشت ماست ، ایران تنها بهانه بودن است . ارد بزرگ

کجا دلبری زیباتر از "ایران" سراغ دارید ؟ معشوقی که هزاران هزار پیکر عاشق در زیر پایش ، تن به خاک کشیده اند . ارد بزرگ

در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد . ارد بزرگ

رود مهر در این سرزمین جاریست ... آزادی و آزادگی خواست همیشگی ایرانیان بوده است . ارد بزرگ

ایران سپیده دم ، تاریخ است . ارد بزرگ

ایرانیان هرگاه پُشتکار داشته اند شگفتی ها آفریده اند . ارد بزرگ

نجابت برجسته ترین خوی ایرانیان است . ارد بزرگ 1


و در مورد میهن می گوید :

راهی را که در زندگی برگزیده ایم می تواند برآیند بازخورد کنش دیگران ، با ما باشد . پرسش آن که :
آیا ماخویشتن خویشتنیم ؟
و آیا همواره باید پاسخگوی برخوردهای بد دیگران باشیم ؟
این پرسش ها را که پاسخ گفتیم ! آزادی در ما بارور می شود .
وپس از آن ، آرمانی بزرگ همچون عشق به میهن در چشمه وجودمان جاری می گردد . ارد بزرگ

ابلهان در سرزمین های کوچک همواره سنگ کشورهای بزرگ را به سینه می زنند و هم میهنان خویش را تشویق به بخشش میهن و ناموس خود می کنند . ارد بزرگ

آنهایی که از زادگاه خود می روند تا رشد کنند با سپری شدن روزگار می فهمند بزرگترین گنج زندگی را از دست داده اند و آن زادگاه و میهن است . ارد بزرگ

صوفی مسلکان برای آنکه افکار اهریمنی خویش را گسترش دهند می گویند نیاز را باید از بین برد چون نیاز سبب دگرگونی می گردد و دگرگونی از دیدگاه آنان رنج آور است ! حال آنکه هدف آدمی از زیستن پیشرفت و درک زوایای پنهان دانش است .
بجای گوشه نشینی و خرده گیری باید با ابزار دانش سبب رشد میهن شد و امنیت را برای خود و آیندگان بدست آورد . ارد بزرگ

میهن پرستی ، همچون عشق فرزند است به مادر . ارد بزرگ

میهن دوستی ، دسته و گروه نمی خواهد ! این خواستی است همه گیر ، که اگر جز این باشد باید در شگفت بود . ارد بزرگ

ستایش گران میهن ، زنان و مردان آزاده اند . ارد بزرگ

میهن پرستی هنر برآزندگان نیست که آرمان آنان است . ارد بزرگ

آنکه به سرنوشت میهن و مردم سرزمین خویش بی انگیزه است ارزش یاد کردن ندارد . ارد بزرگ

سرپرستانی که از ارزش سربازی می کاهند ، و پدر و مادرانی که ، پیشدار میهنداری فرزندان خویش می شوند ، به کشورشان پشت کرده اند . ارد بزرگ

برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است. ارد بزرگ

آنگاه که آزادی فدای میهن پرستی می شود و وارون بر این میهن پرستی فدای چیزهای دیگر ، کشور رو به پلشدی می گرایید و درد . ارد بزرگ

میهن پرستی و آزادیخواهی کلید درمان بسیاری از ناراستی هاست . ارد بزرگ

از سفر کرده ، ارزش سرزمین مادری را بپرس . ارد بزرگ

روزی که میهن و کشور خویش را از یاد ببریم امنیت خویش را از دست داده ایم . ارد بزرگ

عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست . ارد بزرگ

فداکاری در راه میهن ، خوی بزرگان و جاودانه هاست . ارد بزرگ

فر میهن ، به جوانان راستین اوست . ارد بزرگ

شورانگیزترین عشق ، دلدادگی به میهن است . ارد بزرگ

اگر ارزش های میهنی کمرنگ شوند یکپارچگی کشورها به خطر می افتد . ارد بزرگ

ابلهانی با روان نازک و نرم (رمانتیک) ، دشمنانه دستاوردها و پیروزیهای میهن خویش را به چالش گرفته اند . ارد بزرگ

خودخواه ترین آدمیان آنانی هستند که چشمشان را بر سرنوشت هم میهنانشان بسته اند . ارد بزرگ 2


اندیشه های ارد بزرگ به سه دسته کلی تقسیم می شود ابتدا اخلاقیات دوم آزادیخواهی و سوم میهن دوستی . هر چند خود او بر دو اصل آزادیخواهی و میهن پرستی همواره پای فشرده است اما حوزه درس های اخلاقی اش تقریبا بر وجوح دیگر می چربد بخش عمده ایی از پندهای او ریشه در باورهای تاریخی مردم خراسان کهن دارد . در نظر داشته باشید خراسان باستانی ایران زمین تا چین وسعت داشته است .
بخشی از روشنفکران و فرماندهان جهادی در افغانستان صحبت از دوستی ارد بزرگ و احمدشاه مسعود کرده اند . که این نکته تا کنون به شکلی رسمی از سوی ارد بزرگ مورد تایید قرار نگرفته است . امروزه بروشنی می توان عشق به اندیشه های ارد بزرگ را بجز ایران در کشورهای آسیای مرکزی نیز به فراوانی دید .

ارد  بزرگ /  Orod Bozorg - احمدشاه مسعود /  Ahmad Shah Masood

بنیاد جهانی ارد بزرگ با شخصیتهای معتبری همچون : اليان ايژن هير (رئيس انجمن هنري ارت کلوب و رئيس انجمن دفاع از منافع منطقه ي شامپل در ژنو) ، یاسمین آتشی (نویسنده سرشناس و مورخ) ، شکوهه عمرانی (شاعر ، مترجم و محقق) ، شقايق شاهي (پژوهشگر برجسته افغانستان) ، دکتر شهناز خاتمي ( پزشک ايراني مقيم اتريش ، وين ) ، امير همداني ( جامعه شناس ) ، دانيل ايزلي ( اسيستان سابق کادر اداري بيمارستان کانتونال ژنو و هم اکنون حامي و سرپرست کمک به سالخوردگان) و مدیر پژوهشگاه بنیاد خانم کریسیتین والون (از فعالین اجتماعی) در اروپا به شکلی کاملا تخصصی در حوزه اندیشه های ارد بزرگ فعالیت می کنند .
استاد فرزانه شیدا شاعر و پژوهشگر سرشناس ایرانی مقیم شهر اسلو ( نروژ) در کتابی یازده جلدی با نام " بعد سوم آرمان نامه "افکار و اندیشه های ارد بزرگ را به تفسیر کشیده است ، کتاب "میهن نامه ارد بزرگ" بقلم آقای مسعود اسپنتمان نگاهی ژرف به مفاهیم پس پرده سخنان ارد بزرگ دارد .
کاملترین مجموعه از سخنان ارد بزرگ در مجموعه ایی با عنوان "کتاب سرخ" توسط پژوهشگاه بنیاد جهانی ارد بزرگ تهیه شده است .

کتاب سرخ ، سخنان حکیمانه ارد بزرگ Orod Bozorg

ارد بزرگ دو نظریه مشهور دارد با عنوان قاره کهن و کهکشان بزرگ اندیشه که هر دو و بخصوص نظریه قاره کهن تضارب آرای بسیاری در پی داشته است .

ارد بزرگ /  Orod Bozorg / نقشه   قاره کهن

رنگ صورتی محدوده قاره کهن را به نمایش می گذارد .

بیشترین مخالفت ها با نظریه قاره کهن از سوی تجزیه طلب های پان تورک ابراز شده است و همچنین پشتونهای افراطی نزدیک به گروه های درون پاکستان که به سیاستهای طالبان نزدیک می باشند . البته مخالفین ارد بزرگ در افغانستان عمدتا دشمنان احمدشاه مسعود هستند . که سعی می کنند چهره حقیقی خویش را در پشت لباس منتقدین فکری پنهان سازند .


می توان ارد بزرگ را یکی از نوادر دوران حاضر دانست که توانسته به سرعت قلوب بسیاری از جوانان و روشنفکران فارسی زبان را تسخیر کند .



1- شورای پژوهشگران بنیاد جهانی ارد بزرگ:کتاب سرخ- بخش 116. فرگرد ایران - 7 فرمان

2- شورای پژوهشگران بنیاد جهانی ارد بزرگ:کتاب سرخ- بخش 16. فرگرد میهن - 22 فرمان


کتاب سرخ / Red Book "Great Orod"





http://www.ustr.gov/sites/default/files/red-book.jpg

کاملترین مرجع سخنان ارد بزرگ با عنوان کتاب سرخ از سوی پژوهشگاه بنیاد جهانی ارد بزرگ منتشر شد .
انتظار می رود این کتاب که به مراتب از کتاب آرمان نامه * دقیق تر و گسترده تر است مورد استقبال همگانی قرار گیرد .
در کتاب سرخ 122 فرگرد یا همان بخش وجود دارد بهمراه 935 فرمان از فیلسوف کشورمان ارد بزرگ .

عنوان : کتاب سرخ / Red Book "Great Orod"
موضوع : سخنان پندآموز ارد بزرگ
حجم : 454 کیلوبایت
تعداد صفحات : 128 صفحه
فرمت : PDF
ناشر : بنیاد جهانی ارد بزرگ

کتاب سرخ را در آدرس های زیر می توانید دانلود کنید :

سرور یک
http://sorkh.blog.com/files/2010/05/book1.pdf
سرور دو
http://gowf.files.wordpress.com/2010/05/book.pdf
سرور سه
http://bookdl.ir/myadmin/wp-content/uploads/2010/05/book.pdf

http://www.usp.ac.fj/studyskills/CFDL/module1/Know-about-information/Types-of-information/Book-Chapter/mainParagraphs/00/image/red%20book%20white%20background.jpg

در کتاب سرخ می توان اندیشه ها و راهکارهای ارد بزرگ را در مورد اکثردلمشغولیهای بشر قرن بیست و یکم ببینیم . واژه ها در سخنان ارد بزرگ نقشی کلیدی و طلایی دارند و بار مفهمومی بسیاری بر دوش تک تک آنهاست .
کتاب سرخ برای همه سنین می تواند کاربرد داشته باشد و از این رو کتابیست که در هر سنی که باشیم معانی خاص خود را دارد .


http://cdn.shopify.com/s/files/1/0013/5042/products/Red_large.jpg

*کتاب آرمان نامه : رکورد دار پر خواننده ترین کتاب ایران در مدتی کمتر از بیست روز ، با سی هزار خواننده ! که آن هم مجموعه ایی از سخنان ارد بزرگ بود .




"بهار سعید" سراینده ملی پارسی زبانان

سروده ی بسیار زیبا در انجمن شیروان از بانو "بهار سعید" سراینده ملی پارسی زبانان دیدم که دوست خوب تاجیک و همزبانمان مرجانه آن را گذاشته بود که از شما دعوت می کنم مطلب را بخوانید

یاد و راه ارد بزرگ و مسعود قهرمان همیشه جوشان و درخشان

سروده ایی زیبا با نام پارسی از بانو "بهار سعید" به شما هم زبانان و عاشقان شهید احمد شاه مسعود و ارد بزرگ هدیه می کنم



اندیشه را بیان گواراست پارسی
هر واژه یک نگینه ی گویاست پارسی

از هر دهن ز بسکه دل انگیز می چمد
گویی سروش بردن دلهاست پارسی

شبها نیوشه، کودک گهواره ی مرا
شیرینی ترانه ی فرداست پارسی

برخاست از «دهار» و پراکند هر کنار
بس پهنه را هنرکده آراست پارسی

آوازه ساز بلخ و سمرکند و دامغان
شیراز و غزنه ، توس و هریوا ست پارسی

فردوسی و سنائی و حافظ وَ مولوی
بیدل ، خیام و رابعه ی ماست پارسی

از رودکی و حنظله تا روزگار من
آمو ترین سروده ی دریاست پارسی

پیشینه ی ترا ز چه آغاز سر نهم؟
زیرا هزاره هاست که برپاست پارسی

نازم به یادگار نیاکانیم، نگر
پیداست هر چکامه که زیباست پارسی

برگیزه ی شناسه ی من، وخش چامه ام
ای خوش که سرزمین مرا خاست پارسی

پرپر کنم درود، « بهارِ سعید » را
در پیش پا اگر که پذیراست پارسی



« برگیزه» واژه ی پارسی «کارت»،«شناسه» پارسی «هویت» و «وخش» پارسی «الهام» و «دهار» همانا« تخار» میباشد که واژه ی «دری» هم از آن گرفته شده است




سایت تاجیک میدیا - پایگاه ی فرهنگی و سیاسی تاجیکان برای آزادی و عدالت
http://www.tajikmedia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=416:1389-02-16-11-31-36

سایت شخصی من (مرجانه)
http://ahmadshahmassoud-orodbozorg.blogsky.com

برگرفته از انجمن شیروان
http://shirvan.lifeme.net/montada-f9/topic-t181.htm#2052

گفتگویی با خانم اليان ايژن هير عضو هیئت رییسه بنیاد جهانی ارد بزرگ

گفتگوی زیر با کمک بانو شکوهه عمرانی دبیر بنیاد جهانی ارد بزرگ فراهم شده است که لازم است از ایشان سپاسگذاری نمایم .
و اما مصاحبه :


خانم اليان ايژن هير از اين که در اين گفتگو شرکت نموديد از شما متشکريم
اميدواريم گفتگوي ما باعث شناخت بيشتر طرفداران انديشه هاي ارد بزرگ در سراسر جهان نسبت به شما که يکي از اعضاي هيئت رييسه بنياد جهاني ارد بزرگ هستيد گردد


براي ما از انجمن هنري ارت کلوب بگوييد شما به عنوان رييس اين انجمن چه برنامه هايي را دنبال مي کنيد ؟

فعالیت انجمن هنری ارت کلوب هماهنگی امور در زمینه ی فرهنگ ، هنروهمچنین حمایت و ارتقا این دو پدیده است.

کمیته هر سه شنبه کنفرانس، نمایشگاه، بحث وتبادل نظر و معرفی اثار در زمینه ی هنر در وجوه مختلف آن بر گزار می کند .




مي دانيم شما رييس انجمن دفاع از منافع منطقه ي شامپل در ژنو نيز هستيد از اين انجمن و برنامه هايش برايمان

بگوييد ؟

اینجانب نایب رئیس این انجمن محلی هستم که قدیمی ترین و بزرگترین انجمن در ژنو است 74 سال قدمت و در

حدود هزار عضو دارد. این انجمن رابط بین مردم و مقامات دولتی است در رابطه با تمامی مسائل مربوط به اداره ی

منطقه مانند پلیس ، امنیت، مدرسه، فضای سبز، نظافت شهرو غیره. ما رسیتال های کنسرت و برنامه های فرهنگی

برگزار می کنیم و همچنین بر پائی درخت نوئل و توزیع 1000 بسته شیرینی برای سالمندان و عصرانه برای بچه ها




آيا به نظر شما هنر و فلسفه يک ريشه مشترک دارند ؟ و آيا هنر يک فلسفه است ؟

هیچ علمی بدون هنر نمی تواند وجود داشته باشد و هیچ هنری بدون علم

فلسفه ی تمام فعالیت های هنری تفسیر حقیقت است،

هنر وسیله ای برای بیان فلسفه است

فیلسوف تابع هارمونی عالم است.




آيا هنر و فلسفه مرز و محدوده جغرافيايي خاصي دارد يا متعلق به همه مردم کره زمين هستند ؟

هنر به تمامی مردم تعلق دارد و جوهر وجودی آنهاست.




کدام بخش از سخنان ارد بزرگ بيشتر بر دلتان نشسته ؟

هنگامیکه از صلح و هارمونی برای همگان صحبت می کند




به آثار کدام نويسنده ، شاعر ، نقاش و موزيسين علاقه مند هستيد ؟

موزیک رومانتیک، اپرا، فلکلوریک، جاز، بلو، شاعران قرن هیجده و رمانتیک و نقاشی تاثر نگار -impresionniste




من به عنوان يک ايراني ساکن شهر شيروان (زادگاه اجدادي ارد بزرگ) براي شما آرزوي موفقيت مي کنم و اميدوارم

روزي شما را در شهرمان ببينم .

متشکرم و امیدوارم که من هم روزی شما را ملاقات کنم





خانم الیان ایژن هیر (عضو هیئت رییسه بنیاد جهانی ارد بزرگ و رئیس انجمن هنری ارت کلوب و رئیس انجمن دفاع از منافع منطقه ی شامپل در ژنو) و خانم شکوهه عمرانی ( عضو هیئت رییسه و دبیر بنیاد جهانی ارد بزرگ ، همکار فرهنگی سازمان ملل متحد ، از شخصیت های اجتماعی و مشهور کشور سوئیس ، حامی موسسات انسان دوستانه و همچنین حمایت از سالمندان)


Chère Madame elyane


je vous remercie de participer à cette interview


Nous esperons que par notre dialogue tous les adeptes des idées d'Orod le grand dans le monde entier vous connaitront mieux comme un membre du conseil


Parlez nous d'art club et dites nous quel genre de programme vous suivez dans cette association

ArtClub Genève a pour ambition de coordonner des actions


touchant au domaine de l'art de la culture , de leur défense et de leur promotion


Le Comité organise chaque mardi, des exposés, des con-férences, des discussions et ces présentations d'oeuvres, ayant pour thème l'art dans ses multiples manifestations





Nous savons que vous êtes la présidente de l'Association de champel. Parlez nous de cette association et ses programmes


Je suis la Vice-Présidente de cette association, de quartier, qui est la plus ancienne de Genève (74 ans) et la plus grande.(environ un millier de membres) Elle est une médiatrice entre la population de celui-ci et les Autoritée. Cela concerne tous les problèmes liés à la gestion du quartier : police, voirie, sécurité, écoles, espaces vets etc. Nous organisons aussi des récitals, concerts, manifestations culturelles, mais également le sapin de Noèl, avec la distribution d'environ 1ooo paquets de douceurs pour les personnes agées, un gouter pour les enfants etc




Est-ce que à votre avis l’art et la philosophie ont des racines commun

Il n'y a pas de science sans art, ni art sans science. Tous les

mouvements de l'art avait une philosophie comme une

interprétation de la réalité,

L'art est un véhicule de l'expression de la philosophie

La philosophie utilise l'art pour s'exprimer

La philosophie reste soumise à l'harmonie de l'univers





Est ce que l'art et la philosophie ont des frontières ou ils appartiennent à tous les peuple du planète

l'Art appartient à tous les peuples de la terre. elle en ait leur

quitessence




Quel citation d'Orod vous avez apprécié le plus

quand il parle paix et d'harmonie pour tous




Vous aimez les oeuvres de quel musicians, dessinateur, ou poet

la musique romantique, l'opèra, folklorique, jazz, blues, les poètes du 18 ème siécle et les romantiques. La peinture impresionniste




Si vous avez des remarques à faire on vous écoute volontier


je vous souhaite plein de succès.Je suis une femme Iranienne résidée dans la même ville que


les ancetres d'Orod et j'espère vous voir bien tôt dans notre ville Shirvan


Je vous remercie et j'espère moi aussi vous rencontrer un jour