پشت پرده جریان شوم اداره کننده سایت ویکی پدیا

بی هیچ مقدمه ایی مطالبی که در مورد برخوردهای مشکوک سایت ویکی پدیا نوشته شده است را تقدیم می کنم :

نسیم :
گاهی یک ترک و حفره کوچک می تواند سدی بزرگ را متلاشی کند شاید عاملان حمله به ارد بزرگ در سایت ویکی پدیا تصور نمی کردند تا این اندازه مورد مواخذه عمومی قرار گیرند . ارد بزرگ چهره محبوب نسل امروز ایران است او با اندیشه های بسیار زیبایش مورد توجه عمومی فارسی زبانان است تاجیکهای افغانستان و تاجیکستان او را درک می کنند و به او ایمان دارند نه فقط به خاطر دوستی اش با مرد بزرگی نظیر مرحوم "احمد شاه مسعود" بلکه به خاطر سخنان نغز و زیبایش به خاطر نظریه قاره کهن اش ...


دشمنی پان تورکهای ایران و پشتونهای افراطی متمایل به طالبان با او و نظریه قاره کهن اش بر کسی پوشیده نیست اما اینکه اینبار با شدت توسط مدیران ارشد ویکی پدیا (دقت شود مدیران ارشد و نه کاربران عادی) مورد اهانت و هجمه قرار گرفته است جای تعجب بسیار دارد
این پیام را بخوانید :


سایت ویکی پدیای فارسی دو مدیر اصلی دارد که با هم تمام نقشه های پشت پرده ویکیپدیا را می کشند. دو رییس و مدیر اصلی ویکی پدیای فارسی که با همکاری انگلیس به ارد اهانت کردند، بهافرید و مردتنها نام دارند . بدون هماهنگی این دو آب از آب در ویکیپدیا تکان نمی خورد. نقشه حمله به ارد بزرگ را هم حتما این دو با هم طراحی کرده اند.مدیرایی مانند مدرس؛ همان؛ علمجو و کامیکس و آدلر که در حذف ویکی دست داشتند همه مدیرای خورده پای ویکی اند.


در کمتر از 15 روز در ویکی پدیا چنان آشوبی بر علیه مقاله ارد بزرگ برپا نمودند که هر انسان ناظری را به شک در مورد حقیقت این جریان وا می داشت جالب است ! گویا تیری از کمان رها شده بود و دستوری از از جایی رسیده بود ! که به شخصیت ارد بزرگ اهانت شود در وجود او و حتی در مرد و زن بودنش شک و تردید ایجاد کنند و در نهایت القابی نظیر ابتذال و جوک به او بدهند . این حرفهای چاله میدانی در هر محفل دونی شاید شنیده شود اما در سایت ویکی پدیا !!! با آنهمه ادعا و طمطراق جای شگفتی بسیار دارد .
این پیام را بخواهنید :


"شخصیت ارد بزرگ بزرگ تر از اینهاس که با این هجمه ها خدشه دار شود. همه مدیر های آنجا سر و کله یک کرباسند. مدیری که آن کاربر معترض را بست نامش "همان " بود. این اقا موزیانه نظر مخالف نداد اما جایی که لازم شد با بستن آن کاربر معترض و مدافع ارد بزرگ ماهیت خودش را نشان داد. آن کاربری که با وقاحت ارد بزرگ را جک نامید هم آیدیش الفبت است. این شخص حساب دیگر مدیر مردتنها است. الفبت یک پشتون و طالبان مخالف نظریه قاره کهن ارد بزرگ است. دیدم که مقاله ای با نام مجعول سید جمال افغانی نوشته است."

گویاست که این جریان در ویکی پدیا ریشه ایی بس عمیق دارد . از همه ایرانیان می خواهیم در مواجه با مقالات ویکی پدیا بسیار با دقت و وسواس برخورد کنند چون گویا این سایت به جای آنکه یک دانشنامه آزاد باشد محلی است برای نوشتن دانشنامه هایی باب میل استعمار پیر انگلیس ...

وقتی یکی از دو مدیر ارشد ویکی پدیای فارسی "سید جمال الدین اسد آبادی" را "سید جمال افغانی" می نامد گویای حقیقتی تلخ است آن حقیقت این است که نمی خواهند کشورهای هم فرهنگی نظیر ایران ، افغانستان و تاجیکستان روی دوستی و اتحاد را ببینند ....



بهشاد :

تصور من بر این است که دشمنان یک پارچگی ایران ، مشترکات تاریخی و فرهنگی کشورمان با کشورهای هم تاریخش را با رفتارهایی حماقت آمیز ( آنچه ویکی پدیا در حال انجام آن است ) مورد تهاجم قرار داده و از آن باتلاق خواهند ساخت .
مولانا را یک روز افغانی کردند و یک روز از ترکیه حال آنکه در آن زمان کل این منطقه یک کشور بوده است سیدجمال الدین اسد آبادی هم به همین گونه
بارها بی بی سی در بخش های مختلف خبری خود این جریانات را دامن می زد و می زند
اما امروز کار آنها از تاریخ و اساطیر گذشته و به بزرگان در حال حیات رسیده است ؟!
به آنها باید گفت ساکنین محترم انگلیس و مستعمره آن کانادا
حمله به زنجیرهای دوستی ملل منطقه ، ما را بر آن خواهد داشت تا هر چه بیشتر به هم نزدیک شویم
دیگر عصر تاخت و تاز و تکه تکه کردن کشورها گذشته است
افرادی نظیر ارد بزرگ و احمدشاه مسعود به ما آموختند دوستی ما ریشه ایی هزاران ساله دارد و قابل تفکیک نیست


سمندر رضایی :
جریان انحرافی حال حاضر مجموعه سایت ویکی پدیا نتیجه ارتباطات پس پرده و بسیار نزدیک چند نفر است که توسط دو نفر کانالیزه شده (به آفرید و مرد تنها) و به سوی اهدافی از پیش تایین شده حرکت می کنند .
حمله به مقاله ارد بزرگ مقدمه ایی برای حمله به مقاله و نظریه قاره کهن بود هر دوی این مقالات سالهاست در ویکی پدیا می باشند و تا کنون هیچ فردی خارج از مجموعه مدیران اصلی ویکی پدیا به این مقالات حمله نکرده است .
جالب است که این به اصطلاح مدیران همیشه از هجوم افرادی خارج از محیط کاربری ویکی پدیا سخن می گویند اما حالا خود به شکل قداره بند های خنجر بدست تنها طی پانزده روز به جان مقالاتی افتاده اند که دهها نفر آنها را در طی زمان و صدها روز تکمیل نموده اند .
آنها مقاله ایی را حذف نمودند که صدهها رفرنس داشت و 28 رفرنس اصلی در زیر آن بود .
سایتهای روزنامه ها ، خبرگزاریها و بنیاد های پژوهشی ...

من هم همانند دیگر هم میهنان معتقدم کاری که در ویکی پدیا صورت پذیرفته است خارج از چهارچوبهای علمی است . آنچه رخ داد حرکتی باندی ، شتابزده و در نهایت مغرضانه بود .


------------------
این بحث ادامه خواهد داشت .